Här kommer jag att publicera några av mina dikter, texter & foton…

  

And now

Time has passed

Years

Days & nights

Seconds

Thousands thousands

.

Bodies have fallen

Like leaves

In the autumn

Withering away

Whilst passing birds

Make signs in the sky

.

Celebrations

Of disrespect

Jubilations

Echoing like

Failing heartbeats

Thousands thousands

.

Visions

Of difference

Indifference

Whilst exceptions

Of a hopeful few

Make signs in the sky

From ‘N.E.W.’

.

046

Kommentarer till: "VISIONS OF DIFFERENCE" (18)

  1. jag har ju läst en spanska kurs 😉
    La realite /l est enorme ?
    inte säker på att jag förstår texten där

  2. Nu ser jag fler av dina kommentarer här som jag inte svarat på

    Tel skriver ..allt syns inte..
    Men exakt så en OÄNDLIG längtan efter frihet och oberoende!!
    Latinet ja ..och jag som sa just så på kursen,(gissa vilka blickar jag fick O:-)
    Och vår lärare sa direkt nåt om likheterna med engelskan .. Latin jag kunde ju lika gärna ha sagt latrin
    of course !!
    vem nämner längre latin ..det gör väl bara den som vill göra sej lite märkligt märkvärdig eller bekräfta bilden av att va något slags stenåldersväsen ..

    • Det finns många dumma människor…

    • Verkade de tycka alltså.Lyckost dej som läste latin.
      (Jag läste LiTE grekiska och hebreiska och pyttelite latin nom religionsv vet)
      Förresten jag la ju till det(där på kvällskursen)när hon sa det där med engelskan ”;ja men de flesta sk svårare ord även i svenska OCH engelska har ju latinska rötter”.sa jag.
      Så dumdristigt påstridig kan jag också va ..ganska dumt eg

      Men ibland är det svårt att inse vad som ryms inom grupptryckets ramar..och ja frihet från grupptryck..det vet jag inte var man hittar

      • Googla på överenskommelser vad gäller germanska & latinska språkgrupper, det behöver inte vara så svårt. Där kan du hitta bra argument, och då kan de inte sätta sig på dig!

        Nån dag när du har tid så kan du skriva upp en lista på glosor och vad de är på alla de språk som du kan och studerar… även grekiska och hebreiska… kan vara kul att se resultatet…

  3. 🙂 mmm !!!.tack för omtanken ..nu blev jag glad !!Synd att kursen just är slut ,men jag ska minnas det till en annan gång ..lära mej att leka lite mer med det där grupptrycket 😉

  4. Ingen ska sätta sig på dig! 🙂

Kommentera

