Här kommer jag att publicera några av mina dikter, texter & foton…

Jag tycker mycket om att skriva, jag tycker om ord, papper, pennor… tyvärr har jag inte så mycket tid nu att skriva, men det kommer snart en förändring, hoppas jag…

När jag gick på läroverket hade vi en mycket dålig lärare i svenska. Att skriva uppsats för honom var alltid en katastrof. Jag kommer framför allt ihåg en gång när han verkligen tryckte ner en av mina klasskamrater. Hon kom från ett konstnärligt hem och skrev mycket bra. Den här gången hade hon beskrivit molnen som rosa – läraren underkände uppsatsen, eftersom moln inte är rosa utan vita…

Jag har aldrig glömt det. Enligt honom fick vi inte använda vår fantasi… När jag har undervisat i svenska har jag alltid haft honom som en drivande inspiration – att alltid träna mina elever i att använda sin fantasi. Att ge dem tips på vad de kan göra när de sitter med ett vitt, oskrivet ark framför sig och inte vet hur de ska börja. Ibland använde vi en korg som vi fyllt med olika  ämnen som de valt att skriva om. När en lapp drogs var det bara att sätta igång att skriva. De utvecklades mycket bra och tyckte att det var mycket roligt…

kompl. vintage 019

Kommentera

