Här kommer jag att publicera några av mina dikter, texter & foton…

Mormor:    Jag är framtiden – tiden fram – fram – fram
Gretchen:  Du är gammal
Mormor:    Jag kräver respekt
Hubert:       Du är gammal och dum
Mormor:    Vilka tror du ni att du ni är?
G & H:          Vi är framtiden och vi gör som vi vill
Mormor:    Lyssna på mig
Gretchen:  Du är en gammal hagga
Mormor:    Men snälla Gretchen
Hubert:       Mors mor, mors mor, vem ror, jag är stor
Gretchen:   Du är min bror – ingen som tror -ingen som tror
Mormor:     Jag har slitit i mitt liv, slitit hund
Hubert:        Hund, stund, grund – livet är nu
Mormor:     Snärt snärt snärt
                        Du måste så, du måste så, du måste såra mig
Gretchen:   Vi är family, vi sårar dem vi älskar
In kommer onkel NN:    Vilka floskler, vilka floskler
                                                 Har ni ingen is till min drink?
Hubert:      Vad gör du här?
Onkel NN:  Hälsar på min kära syster, min kära familj.
                       Har ni saknat mig?
Hubert:       Du var här förra helgen.
Mormor:     Skäms barn. Säg till onkel NN att ni är glada att se honom
Gretchen:   Va fan har du här att göra, din snyltgäst
Hubert:       Snyltgäst, skyltväst, uppstyltad fan
fortsättning följer kanske…
026
Kommentarer till: "JAG ÄR INTE GERTRUD…" (2)

  1. Häftig dialog. Gïllar.

Kommentera

